Reisverslag nr. 11 (Bali 2) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Olaf Pol - WaarBenJij.nu Reisverslag nr. 11 (Bali 2) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Olaf Pol - WaarBenJij.nu

Reisverslag nr. 11 (Bali 2)

Blijf op de hoogte en volg Olaf

16 Juli 2016 | Indonesië, Denpasar

Maandag 04-07
Om 08:15 uur ging mijn wekker ’s ochtends. Na een bananenpannenkoek (van oma Annie zijn beter), kon ik er weer volop tegenaan. Tijdens het ontbijt ontmoette ik Bobbie (Nederlander) en hij was nog op zoek naar een buddy, want hij wilde deze middag gaan duiken. Ikzelf had besloten om de volgende dag te gaan duiken, maar al snel veranderde ik van gedachten. Ik besloot namelijk om gezamenlijk met hem naar een plaatselijke duikschool te lopen, zodat we ’s middags direct aan de slag konden. 11 uur kwamen we daar aan. Na de nodige informatie, bleek dat we pas om 14:00 uur konden duiken, maar dat was met deze weersomstandigheden geen probleem voor ons. Nadat we alle gegevens hadden ingevuld, begaven we ons naar het strand om daar even te zonnen. Rond 13:30 uur zijn we teruggelopen naar de duikschool en hebben we onze benodigdheden (snorkel, duikbril & flippers) gepast.
Vanaf het strand duurde het ongeveer 10 minuten voordat we aankwamen op onze bestemming. Op de boot waren meer dan 20 personen, maar wij hadden onze eigen duikinstructeur!
Tijdens de duik weer verscheidene vissen en schildpadden gezien, maar het koraal viel een beetje tegen. Het meest indrukwekkende zijn toch wel de haaien (black- en white tippled sharkes). Omdat Bobbie zijn eigen GoPro-camera had meegenomen, kon er onder water ook foto’s gemaakt worden. Deze foto’s van de duik zullen later online worden gezet, omdat hier redelijk veel tijd in gaat zitten en Bobbie eerst zijn foto’s moet uitzoeken. Na de duik nog een bezoek gebracht aan de lokale markt en daar streetfood gegeten. Naderhand geskypet met Thijmen en op tijd proberen te slapen.

Dinsdag 05-07
’s Morgens direct na het ontbijt (09:30 uur) hebben Bobbie en ik een rondje gelopen om het gehele eiland. Mooie stranden, leuke restaurantjes en chille barretjes. Echt een vakantiegevoel!
Al na 90 minuten kwamen we weer aan op ons startpunt, terwijl ze zeiden dat je er ongeveer 120 minuten over zou doen. Kortom; redelijk snel gelopen dus.. Naderhand een goed plekje opgezocht aan het strand en daar liggen zonnebaden tot een uurtje of 14:30. In verband met de Ramadan konden we op deze locatie ook niet langer blijven liggen. Naderhand een toeristeninformatie opgezocht om informatie te verkrijgen over onze boottocht terug naar Bali. Niet kort daarna verscheidene info over Australië opgezocht, want het komt steeds dichterbij. Na een dag zon, zee en strand is het heerlijk als je ’s avonds al het zand en zout van je af kunt spoelen, maar op Gili Island Trawangan is dit niet mogelijk. Hier stroomt namelijk zout water uit de kraan. Helaas, maar het zij zo. Even later mijn bed opgezocht, zodat ik de volgende morgen fit kon vertrekken naar Kuta.

Woensdag 06-07
Om 10:00 uur had ik mijn wekker gezet, maar ik was weer eens om 07:00 uur wakker.. Zoals gewoonlijk! De Moskee werkt hierbij ook niet echt mee, want het was de laatste dag van de Ramadan. Rond half 8 een douche gepakt en daarna voor de laatste keer ontbeten in het hostel. Aangezien om 12:00 uur de boot pas vertrok richting Kuta, moesten we ons om 11:30 uur melden bij de tourorganisatie.
Een uur gewacht en eindelijk konden we plaatsnemen op de boot. Tijdens de boottrip van twee uur heb ik allerlei verhalen besproken met Dan uit Californië. Deze had ik op de boot ontmoet, nadat hij me gevraagd had of ik een foto van hem wilde maken. We bestelden wat Bintang op de boot en kletsten verder. Zo gemakkelijk gaat dat dus als backpacker zijnde. Onderweg nog 20 wilde dolfijnen gezien, maar verder weinig meegemaakt!
Bij aankomst stond er al een taxi voor me klaar, die me naar Kuta zou brengen. Snel afscheid genomen van Bobbie & Dan en daarna ingestapt. ’s Avonds om 18:00 uur aangekomen in Kuta, na een busrit van drie uur. Normaal gesproken zou dit binnen een uur kunnen, maar in verband met de Ramadan is het onmogelijk om de steden uit te komen. Het verkeer staat muurvast. Snel even iets gegeten rondom het hostel en daarna ingecheckt en wederom het één en ander uitgezocht voor Australië. Later op de avond een kijkje genomen in de stad Kuta, maar ik had vooraf al gelezen dat het zéér toeristisch scheen te zijn. En dat was ook het geval! Wat een toeristen en scooters.. Om gek van te worden! Je kan geen straat doorkruisen zonder dat locals vragen naar taxiritten, het kopen van zonnebrillen of massages. Ik wist niet hoe snel ik weer naar mijn hostel moest lopen, want ik werd er chagrijnig van na 100 keer. Ondanks dit alles, op de weg terug nog even een bezoekje gebracht aan het gedenkteken van de bomaanslag in 2002.

Donderdag 07-07
Nadat ik wakker werd, allereerst een douche genomen en tegelijkertijd mijn tanden gepoetst. Afscheid genomen van de overige backpackers in het hostel en vanuit daar met mijn privé-taxi (UberX) naar Canggu gebracht. Aangekomen om 11:00 uur, direct ingecheckt in het hostel en een scooter gehuurd voor de komende 24 uur, zodat ik alle stranden in deze omgeving kon bezoeken. Door kleine landwegen, met veel hobbels en een mooie omgeving vind ik uiteindelijk ook de weg naar Tanah Lot Temple (zie foto’s). Achteraf was dit niet echt de moeite waard, want wederom waren op deze locatie veel te veel Chinezen die foto’s maakten van dezelfde tempel.
’s Middags een uurtje geslapen, want ik had me tijdens deze vakantie wel eens beter gevoeld. Waarschijnlijk had dit te maken met het eten van gisteravond, maar ook daar sleep ik mezelf wel weer doorheen.
Het slapen deed me goed en daarna gezellig gekletst met de overige backpackers in het hostel. ’s Avonds met zeven personen naar de opening van een Tattooshop geweest, aangezien deze van de eigenaar was van ons hostel. Natuurlijk waren er een paar reizigers die een tattoo wilden plaatsen, maar daarvoor moesten ze een dag wachten in verband met het nuttigen van de alcoholische dranken tijdens deze opening.

Vrijdag 08-07
Dit was één van mijn saaiste dagen tijdens de gehele trip, omdat ik me nog steeds een beetje ‘’ziek’’ (hoofdpijn, diarree & tintelingen) voelde. ’s Morgens bijna de gehele dag op bed gelegen en ’s middags maar even een wandelingetje gemaakt om eten te halen iets verderop. Daarna terug gelopen naar mijn hostel en vrij weinig gedaan. De backpackers van gisteren waren allemaal naar het strand, maar daar moest ik op dit moment niet aan denken.

Zaterdag 09-07
Na mijn dagelijkse ontbijt heb ik een taxi besteld van Canggu naar Kuta, zodat ik een hostel had vlakbij het vliegveld. Om 11 uur ’s morgens afscheid genomen van de backpackers in het hostel van Canggu en rond 12:30 uur aangekomen in Kuta.
Daar allereerst mijn beide tassen uitgepakt en schoongemaakt, want de volgende avond/nacht vertrok mijn vliegtuig naar Australië. Niet kort daarna al mijn kleren naar een wasserij gebracht, zodat deze gewassen konden worden. 60.000 Ruppiah voor al mijn kleren (5 kg), wat neer komt op €4,- Thuis is het natuurlijk gratis, maar moeders was op dit moment niet in de buurt. Haha!
Om 14:00 ben ik in mijn zwembroek het andere gedeelte van Kuta gaan verkennen. Al mijn andere kleren werden namelijk gewassen op dit moment... Terug gekomen in mijn hostel, heb ik een afspraak gemaakt voor een massage, want volgens velen is dit goedkoop en aan te raden in Bali.
Om 18:00 uur stond mijn massage gepland. Wat heb ik hiervan genoten! Had trouwens niet verwacht dat een full body massage ook echt een FULL BODY zou zijn, haha! Voor een massage van één uur, betaalde ik slechts €3,50. Zielig voor de masseuse, maar dat is nu eenmaal standaard in deze grote stad.

Zondag 10-07
Vandaag redelijk weinig uitgevoerd. Allereerst uitgeslapen tot 09:45 uur en daarna gedoucht. Daarna geskypet met de familie van Bentheim (1e keer). Om 12:00 uur werd het tijd om uit te checken in mijn hostel. Daarna een paar uur in de stad rondgezwalkt, netjes aan het hostel gevraagd of het mogelijk was om nog een douche te nemen en om 17:00 uur richting het vliegveld gelopen. Ik wist dat dit veel te vroeg was, aangezien mijn vlucht pas om 01:30 uur vertrok, maar ik ging er vanuit dat er in dit vliegveld wel een McDonald’s of Burgerking zou zitten. Helaas, dat zat er dus niet… Ook dit keer kwamen de taxichauffeurs op me af, terwijl ik helemaal geen taxi nodig had.

Het lange wachten is inmiddels voorbij en op het moment van schrijven ben ik al in Australië. Wat heb ik mooie dingen mogen zien en meemaken! Lastig om te omschrijven want in het echt is alles zoveel mooier. Gelukkig heb ik alle foto’s nog, maar het uploaden hiervan blijft lastig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Actief sinds 19 April 2016
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 7767

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 11 Juli 2016

Bali -> Cairns

28 Juni 2016 - 28 Juni 2016

Kuala Lumpur -> Bali

28 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Cologne Bonn (Koln) -> Bangkok

Landen bezocht: